KOMUNICIRAJTE UČINKOVITO

Ne glede na to, ali se pogovarjate z eno osebo ali nagovarjate številnejše občinstvo, poglobite učinek vašega sporočila s temi preprostimi pravili:

Dajajte vtis, da ste navdušeni nad temo. Ustvarite občutek, da gre za nekaj nujnega. Ne preobremenjujte občinstva in ga ne šokirajte, temveč ustvarite pozitivno pričakovanje okrog vas in vaše teme.

Navdušeno posredujte zamisli. Poskrbite, da občinstvo zazna, kako globoko ste predani temi, o kateri govorite. Svoja razmišljanja ponujajte z osvežujočo vnemo in gorečnostjo.

Poživite predstavitev z učinkovito rabo glasu. Usmerjajte pozornost občinstva s tonom glasu, glasnostjo govorjenja in čustvi, ki jih ta prenaša. Za dodaten učinek poudarite izrečeno z gestikulacijo. Priklenite občinstvo nase s kombiniranjem premikanja telesa in govora.

Neposredno nagovarjajte občinstvo. Vpletite jih v pogovor, pri tem pa naj dobijo občutek, da jih osebno nagovarjate. Zagotovite jim, da ne poslušajo »mehaničnega« govora in da ste si vzeli čas, da ste pripravili nekaj samo zanje.

Predstavite glavne misli jasno in jedrnato. Vaše besede in misli naj bodo nedvoumne. Hitro in jasno preidite k bistvu. Izogibajte se zapletenih zgodb in sklicevanja na vire, ki lahko povzroči zmedo. Sklicujte se samo tedaj, ko lahko s tem dosežete učinek, in ostanite pri trenutni zadevi. Govor naj se ne oddaljuje od bistva, poleg tega pa se izogibajte prehajanju na druge, nepomembne teme.

Zavedajte se, da je za dobro predstavitev potrebna tudi kakšna anekdota, vendar ne pripovedujte zgodb. Ne izgubite občutka za nevidno mejo med mikavno anekdoto in dolgočasno zgodbo.

Pogosto povzemajte glavne misli in jih osvežujte brez ponavljanja. Povzemajte ob primernih trenutkih med razvijanjem tem. V vsaki predstavitvi obstajajo naravni premori, ki so primerni za povzemanje. Poiščite jih in jih logično uporabite.

Poskusite globoko vplesti poslušalce v predstavitev. Spodbujajte občinstvo k sodelovanju. Vnaprej pripravite poglavja v predstavitvi, ki so namenjena komunikaciji z občinstvom, nato pa prosite poslušalce za mnenje ter vedno vključite še čas za vprašanja in odgovore.

 

Janez Žezlina

janez.zezlina@energos-svetovanje.si