Današnji dan sem preživel na Pokljuki, v prelepem naravnem okolju Spodnjih Gorjuš, kjer smo s kolegom Danijem in njegovo ekipo iz Teambuilding Akademije izvajali vodstveno teambuilding delavnico za naročnika. Okolica, ki je kot nalašč za odmik od vsakodnevnih poslovnih obveznosti in spodbujanje našega kreativnega duha. Narava je neizčrpen vir energije, sprostitve in stika s kreativnim ter nezavednim, o čemer bom razmišljal v današnjem dnevniku.

»Tam, kjer je volja, tam je pot,« pravi znani slovenski pregovor. Sam sem se v zadnjem letu večkrat prepričal o njegovi resničnosti in uporabnosti. Pa naj je bilo to v službi, ko smo iskali rešitve za nov prelomen poslovni izziv, v domačem okolju, ko je prijatelj v zelo kratkem času našel sponzorske vire za svojo gledališko predstavo ali pa prijateljica, ki je bila prepričana, da je glede izdaje/financiranja svoje prve knjige, izčrpala že vse možnosti, pa je kmalu zatem našla več kot dovolj novih možnosti, ki so ji bile poprej povsem nepredstavljive in skrite.

Ko danes opazujem vse tri primere, lahko ugotovim, da je bila pri vseh treh situacija podobna. Povsod se je začelo najprej z jasno opredelitvijo cilja – KAJ točno in KDAJ hočemo določen cilj doseči. V naših treh primerih je šlo za naslednje tri cilje: vpeljava nove poslovne storitve do septembra 2012, izvedba premiere gledališče predstave in desetih njenih ponovitev v letu 2012, izdaja svoje prve knjige v juliju 2012.

Nato pa je sledil ključen moment – ZAKAJ hočemo to doseči? Odgovori na ta ZAKAJ so nam dali več kot dovolj razlogov, da smo si cilj močno želeli doseči. Ko si odgovorim na svoj ZAKAJ, se v meni prebudi močna želja, ki mi da potrebno motivacijo in energijo za vse aktivnosti, ki bodo sledile v nadaljevanju, na poti do cilja, pa tudi za premagovanje vseh preprek, ki se bodo našle na tej poti. Nekaj teh odgovorov na naše zakaje je bilo: postati vodilni strokovnjaki na novem poslovnem področju; dokazati samemu sebi, da zmore sam zrežirati in sproducirati velik in odmeven kulturno umetniški dogodek; s knjigo in njenim sporočilom pomagati širokemu krogu ljudi pri njihovi osebni in duhovni rast, itd.

Več kot najdeš razlogov, zakaj si nekaj želiš, bolj močna postaja tvoja želja in s tem raste tudi verjetnost, da boš lahko našel rešitve na poti do cilja. Pri iskanju rešitev pa se nam ponujajo različni načini in metode, ki nas bodo pripeljale do novih, izvirnih idej, od katerih v nadaljevanju na kratko opisujem tri meni najljubše.

»Viharjenje možganov« (op.p. brainstorming) je ena najbolj učinkovitih metod, ki jo lahko uporabite za iskanje novih idej (poslovnih ali osebnih). V krogu svojih sodelavcev (ali pa prijateljev, družine, športnih kolegov) si vzemite 30 minut in iščite odgovore na zastavljeno vprašanje (vprašanje naj bo definirano čim bolj natančno, kot npr. v enem izmed naših primerov: Kako naj pridem do X tisoč EURov, ki jih potrebujem za izdajo svoje prve knjige v roku do 1. julija 2012?). Pri tem naj bo eden zapisnikar, ki naj odgovore piše na tablo ali list. Lahko pa naredite tudi tako, da vsak na list napiše eno idejo in jo nato posreduje naprej kolegu, ki dopiše idejo, list nato kroži ves čas, dokler idej ne zmanjka. Ideje v tej prvi fazi ne vrednotite, zapišite jih tako, kot vam pridejo na misel, brez cenzure. Dobrodošle so tudi čisto nore ideje – vsaka ideja namreč stimulira nove ideje – na ta način pridete do zelo veliko novih idej, od katerih se vedno najde vsaj nekaj uporabnih.

Drugi način je metoda 20-ih idej, o kateri sem prvič prebral v knjigi Briana Tracy-ja Pot do uspeha in jo izvajate sami. Podobno kot pri brainstormingu si tudi tu zastavite konkretno vprašanje, nato pa poiščite dvajset idej oz. rešitev. Prvih nekaj rešitev boste verjetno našli hitro, pri iskanju osme do petnajste rešitve bo šlo že bistveno težje, zadnjih pet rešitev bo najtežjih in zanje boste morali zelo napeti možgane, so pa le-te ponavadi tudi najbolj uporabne. Ne končajte preden na najdete vseh dvajset rešitev.

Tretji (pri meni ponavadi najboljši) način pa je, da rešitve prepustite vaši podzavesti. Le-ta je namreč izredno močna in se v njej skrivajo odgovori na praktično vsa vprašanja. Njena moč je praktično brezmejna, samo zaupati ji moramo. In na ta način ji tudi zaupajte konkretno vprašanje, potem pa zadevo odložite (prespite) – podzavest bo ponavadi sama našla rešitev. Meni zadeva zelo pogosto deluje med tekom – ko se prepustim enakomernemu ritmu in naravi, se odklopim od vsakodnevnih aktivnosti in prepustim podzavesti – takrat vedno dobim najboljše ideje, za posel ali zasebno življenje.

Obstaja še cela vrsta drugih metod in možnosti, pri vseh pa menim, da je ključno najprej definirati točen cilj in nato poiskati odgovore na svoj ZAKAJ, saj potem tudi vedno najdemo svoj KAKO.

 

Uspešno viharjenje možganov vam želim,

 

Janez Žezlina

Partner in svetovalec

janez.zezlina@energos-svetovanje.si