Kar nekakšen val sočutja prevzame prebivalce z Zahoda, ko izvedo, da Facebook, Google in Youtube na Kitajskem niso dostopni. A jih kitajski prijatelji kaj hitro potolažijo in predlagajo, da si raje odprejo račune na kitajskih družbenih omrežjih. Sami glede tega ne čutijo nikakršnega pomanjkanja, saj omenjenih spletnih orodij pravzaprav ne potrebujejo.  Imajo namreč svoje oblike družbenih omrežij, preko katerih se odvijata poslovno in zasebno življenje.

Izročanje vizitk z obema rokama in kitajsko ime je nekaj, kar tujci ob poslovanju s Kitajci hitro osvojijo, kitajski splet, družbena omrežja in prilagajanje storitev za kitajski trg pa je precej bolj kompleksno. Komunikacija s Kitajci dandanes namreč le redko še poteka po emailih, saj jim to večinoma predstavlja prepočasno in zamudno obliko komuniciranja. Preko emailov si pošiljajo le še uradne listine, potrdila in račune za plačevanje, za dogovarjanja o poslu pa je  povsem primerno komuniciranje preko družbenih omrežij in aplikacij.

Veliko odzivnejši so namreč z odgovarjanjem in pridobivanjem informacij preko krovnih orodij podjetja Tencent, QQ-ja, Weibo-ja in WeChat-a. Podjetje Tencent je bilo ustanovljeno leta 1998, aplikacija za komuniciranje WeChat pa je bila lansirana leta 2011. WeChat omogoča klice, plačevanje izdelkov in storitev, deljenje pomembnih trenutkov v življenju posameznika (primerljivo z Zidom na Facebooku), sporočila, promocijo, deljenje kuvert z denarjem itd. Tencent WeChatove funkcije sproti razvija in jin nenehno nadgrajuje, saj trenutno  predstavlja eno najpomembnejših orodij za komunikacijo, marketing in promocijo med kitajskimi uporabniki. Danes ima omenjeno kitajsko družbeno omrežje že 549 milijonov mesečnih uporabnikov, število pa iz dneva v dan še narašča. A za odprtje profila je potreben poglobljen razmislek, saj je od vrste profila odvisno, do kakšne ciljne publike bodo naša sporočila prišla. Pomembno je tudi zavedanje, da odpiranje profila preko ne-kitajske telefonske številke ne omogoča vseh funkcij, ki jih WeChat ponuja svojim uporabnikom na Kitajskem, poslovni profil preko ne-kitajske telefonske številke pa bo dosegal le ne-kitajsko občinstvo.

Začetki na kitajskih družbenih omrežjih so lažji, če se sprva vključite v širšo mrežo preko partnerjevih spletnih in socialnih omrežij, kjer se hkrati širi vaše ime ter pridobiva na prepoznavnosti znamke, izdelkov in storitev. Takšne možnosti omogoča podjetje CEATM, ki izvaja izobraževalne delavnice in svetovanja ter preko svojih promocijskih in spletnih kanalov pomaga pri prilagajanju ponudbe in vstopu na trg kitajskega turizma in investicij. Z njihovo pomočjo lahko prilagodite svojo ponudbo tudi tako, da nato zaprosite za mednarodni certifikat Welcome Chinese. V tem primeru gre za postopek uradnega certificiranja turističnih storitev in ponudnikov (npr. hoteli,muzeji, znamenitosti, letališča, nakupovalna središča itd), ki imajo svojo ponudbo že ustrezno prilagojeno kitajskim turistom. Vsak turistični ponudnik mora glede na svojo dejavnost zadostiti standardom China Tourism Academy, ki deluje pod okriljem kitajske vladne organizacije Chinese National Tourism Authourity in se zavzemajo za to, da njihovi prebivalci ob bivanju v tujini pridobijo kakovosten servis.

Komuniciranje, spletne strani in promocijski material v kitajskem jeziku tako spadajo med ključne elemente pri prilagajanju storitev, saj so kitajski turisti povečinoma še vedno precej šibki pri znanju tujih jezikov. Vroča voda je na primer tudi sredi poletja na dnevnem seznamu pijač, možnost uživanja instant rezancev pa kitajskim popotnikom omogoča manjšo skrb glede tuje prehrane.

Korak bližje ob poslovanju s kitajskimi partnerji boste torej naredili, če vzamete v roke pivo, segreto na sobno temperaturo in s kitajskimi prijatelji in partnerji nazdravili z干杯 (Gānbēi). In še nasvet- nazdravljajte z majhnimi kozarci, saj干杯 (Gānbēi) pomeni, da morate pijačo izpiti do dna.

Podjetje CEATM zbira prednaročila za priročnik Spoznajmo kitajske goste, v katerem boste našli praktične nasvete in ideje za izboljšanje komunikacije s kitajskimi gosti. Izobraževalna delavnica o kitajskem turizmu bo 2.9. na Litostrojski 44e v Ljubljani. Prijave in naročila preko sales@ceatm.org 

Podrobnejše informacije dobite pri CEATMu:

 

 

Dr. Andrej Raspor, direktor podjetja, andrej.raspor@ceatm.org

Katarina Birtic, sinologinja in svetovalka za trženje, katarina.birtic@ceatm.org