Ali ste že poskrbeli, da vaše spletne strani delujejo tudi na pametnih telefonih in tabličnih računalnikih? Še ne? To morate storiti sedaj in takoj! Sicer vas bo čas povozil in izgubili boste milijone obstoječih in novih strank…
Zgodba, ki ste jo verjetno že nekajkrat slišali. Pa je res že pravi čas za to?
Do odgovorov se lahko prikopljemo, če si ogledamo nekaj podatkov o sodobnih trendih na področju uporabe spleta. V zadnjih dveh letih smo priča novi mali revoluciji na področju komuniciranja, saj se vse več uporabnikov na internet priklaplja preko svojih mobilnih naprav. Temu botrujejo vse boljši in vse ugodnejši pametni telefoni in tablični računalniki kot tudi vedno večja razširjenost in dostopnost hitrega mobilnega interneta. Svoje prispevajo tudi mobilne verzije najbolj obiskanih svetovnih spletišč, pri čemer imam v mislih predvsem različna socialna omrežja, poplavo bolj ali manj uporabnih »app«-ov ter elektronska pošta.
Dejstvo je, da je število na mrežo povezanih mobilnih naprav v letu 2014 že doseglo, ponekod celo preseglo, število na mrežo povezanih namiznih računalnikov. Kot vse kaže, se bo trend naraščanja v korist mobilnih naprav tudi v naslednjih letih še nadaljeval.
Vir: http://www.sthlmconnection.se/en/blog/why-responsive-design
Vir: http://www.businessinsider.com/mary-meekers-2014-internet-presentation-2014-5?op=1
Kaže se tudi očiten trend naraščanja dostopov do spletnih strani ravno preko mobilnih naprav in vse več uporabnikov prve informacije začne iskati ravno s pomočjo teh naprav. Za tiste, ki poslujete globalno, ne gre prezreti podatka, da uporaba mobilnih naprav za obisk spletnih strani najhitreje raste v Aziji in v Afriki.
Spreminjajo se tudi naše navade
Statistike kažejo tudi, da mobilne naprave temeljito spreminjamo naše vsakdanje navade. Pametne telefone ali tablice imajo mnogi uporabniki v rokah dobesedno 24/7 ur. Mnogi dan začnejo s pregledom pošte in svojih socialnih profilov še preden pozajtrkujejo. Čez dan jih uporabljajo za službene namene. Zvečer pa, morda ob prižgani televiziji in na udobnem kavču, veselo jadrajo po spletu ter iščejo informacije za svoje veselje, za svoj poklic, pa tudi kupujejo, si izbirajo naslednje počitnice, so aktivni na socialnih omrežjih, morda tudi koga pokličejo, predvsem pa berejo in pošiljajo elektronsko pošto. S trženjskega stališča sta zelo pomembna podatka, da kar 65% vse svetovne pošte uporabniki odprejo ravno na mobilnih napravah ter da v prostem času uporaba teh naprav bistveno presega uporabo osebnih računalnikov.
Vir: http://www.emailmonday.com/mobile-email-usage-statistics
Mobilne naprave vse bolj spreminjajo tudi nakupovalne navade. Vse več uporabnikov izdelke pregleduje in izbira preko takšnih naprav, vse več jih preko teh nakupe tudi opravi. Delež nakupov preko mobilnih naprav že presega 15% vseh spletnih nakupov in stalno narašča. Seveda se delež razlikuje od branže do branže. Zanimivo na primer je, da je delež nakupov preko mobilnih naprav največji na področju konfekcije in modnih dodatkov.
Vir: http://www.slideshare.net/xavianaya/the-role-of-mobile-in-online-shopping-and-buying
Vprašali boste, kaj ima vse zapisano sploh s trženjem in vašimi spletnimi stranmi?
Pa ima. Med temeljnimi elementi uspešne spletne trženjske strategije je tudi ustrezna izbira promocijskih kanalov. Vašim obstoječim in bodočim kupcem se morate kar se da približati, da jih lahko zvabite na vašo spletno stran. Če vaša sredstva vlagate v oglaševanje s pomočjo elektronske pošte, v spletno oglaševanje (PPC), v video oglaševanje, v optimizacijo spletnih strani (SEO), … potem je zaradi zgoraj opisanih trendov zelo velika verjetnost, da bodo vašo stran obiskali tudi uporabniki mobilnih naprav. In ta verjetnost je z vsakim mesecem večja.
Da torej ne izgubite potencialnih novih strank zaradi neustrezno izdelanih spletnih strani, morate vaše spletne strani prilagoditi tudi mobilnim napravam.
Pa zopet vprašanje? Je tudi v mojem konkretnem primeru že pravi čas, da strani prilagodim spletnim napravam?
Če že pridobivate nove stranke tudi s pomočjo spleta, in iz tega naslova ustvarjate zadovoljive prihodke, potem je ta korak za vas vsekakor smotrn in potreben. Kot pa smo videli zgoraj, je v nekaterih branžah pravzaprav že nujen.
Če pa še niste prepričani oziroma spleta (še) ne izkoriščate za pridobivanje novih strank, je smiselno najprej izdelati analizo obiskanosti vaših obstoječih spletnih strani, analizo uporabe spleta in mobilnih naprav na vašem poslovnem področju, izbrati ustrezne tehnike in taktike za spletno promocijo vaših izdelkov, … skratka pripraviti ustrezen trženjski načrt, vključno s strategijo mobilnega trženja.
V obeh primerih je za učinkovito izkoriščanje mobilnih naprav za trženje potrebno izbrati prave tehnike in taktike. Teh je veliko in se od posla do posla razlikujejo. Nekatere bomo predstavili v naslednjih številkah tega biltena. Če pa že sedaj potrebujete več informacij ali pomoč pri vašem konkretnem spletnem projektu, pa nas prosim pokličite in z veseljem vam bomo pomagali.
Marijan Herič, direktor
strokovnjak za spletno trženje
+386 (0)31 70 50 79
+386 (0)5 30 71 168
marijan.heric@mkgcreative.com
www.mkgcreative.com
mkg.Creative is a brand of MKG d.o.o.