Kot navdušeni tekač (op.p. pa ne tisti novodobni, ki ima pri teku na sebi vse moderne »gadgete«, temveč bolj kot nekdo, ki uživa v teku po gozdu, v stiku z naravo in njeno tišino/energijo) zadnje dneve z velikim zanimanjem požiram biografijo našega ultratekača Dušana Mravljeta, tekača in človeka z veliko začetnico. Dušan je človek, ki pri uporabi najmodernejših pristopov in športne opreme prisega predvsem na zdravo kmečko logiko (kaj paše njegovemu telesu in duhu) in ni nikoli nasedal na razne marketinške prijeme velikih multinacionalk oz. različnih strokovnjakov na področju sodobnih nasvetov glede športne priprave, prehrane, uporabe športnih pripomočkov, itd.

Zadnjih 15 let se skupaj s strokovnjaki iz naše partnerske svetovalne mreže ukvarjamo s poslovnimi in kadrovskimi preobrazbami organizacij, kjer nam lahko uporaba Mravljetove zdrave kmečke logike pride še kako prav (op.p. pri tem imam v mislih seveda razsvetljenega kmeta, ki je kdaj že pogledal izza meja svojega grunta).

Pogosto namreč s kolegi pri svojem delu (pa naj bo v vlogi t.i. »interim menedžerja«, svetovalca, poslovnega trenerja ali coacha) opazujemo, da so v organizacijah poslovanje, z leti delovanja (vodstvo in/ali zaposleni), naredili preveč kompleksno in zapleteno – rešitev je v tem, da ga odkompliciramo, razmišljamo spet z enostavno kmečko filozofijo, razjasnimo oz. odpravimo misterije okoli (fokusa) delovanja organizacije – v osnovi ima vsako poslovanje precej enostavno (simple) logiko: ustvarja naj dodano vrednost za vse ključne deležnike.

S tem v zvezi sem v spodnji tabeli zbral nekaj pomembnejših zdravo razumskih  usmeritev in načel na področju preobrazbe organizacij, ki posameznim ključnim akterjem lahko pomagajo pri načrtovanju strateških, organizacijskih, procesnih in kadrovskih aktivnosti, s ciljem kar najbolj uspešnega in trajnostnega delovanja v prihodnje:

Sliši in bere se enostavno, seveda pa je implementacija teh usmeritev v vsakodnevno poslovno življenje mnogo težja oz. jo znamo tudi sami še dodatno zakomplicirati, pa naj bo zaradi odnosov med ljudmi, njihovih (parcialnih) interesov ali pa različnih pričakovanj in ciljev/ambicij, ki jih imajo različne skupine deležnikov okoli nas.

Za uspešno implementacijo so po mojih izkušnjah zato potrebni predvsem:

  • Vztrajnost in disciplina (držati se začrtanega oz. vedeti, kdaj se je potrebno spremeniti). 
  • Veliko interne komunikacije in internega PR-ja (t.i. pozitivnega lobiranja med različnimi interesnimi skupinami ter iskanja skupnih interesov ter sinergij). 
  • Prava mera vključevanja ljudi (deležnikov) in naše voditeljske odločnosti na ravni izvedbenih akcij (uporaba t.i. demokrature).

Mag. Janez Žezlina

Svetovalec in poslovni coach

E: janez.zezlina@energos-svetovanje.si