Rad bi vam predstavil izjemno učinkovito metodo planiranja, ki mi je v zadnjih petih  letih omogočila, da uspešno vodim svoje podjetje, kljub krizi v kateri se nahajamo, obenem pa lahko preživimo z družino dva do tri mesece na leto v Aziji, kjer je na romantičnem tropskem otočku naš drugi dom.

Ta koncept planiranja se imenuje Rapid Planning Method – RPM planiranje. Planiranje osredotočeno na rezultate.

 

V ČEM JE BISTVO RPM PLANIRANJA IN KAKŠNE KORISTI NAM PRINAŠA?
Pri klasičnem planiranju, ki ga učijo mnoge knjige in seminarji, učijo planirati različna dela, naloge in obveznosti, pri RPM planiranju pa načrtujemo rezultate, ki jih želimo imeti oz. doseči.


In še ena pomembna razlika: pri tem planiranju se ne osredotočamo zgolj na delo, pač pa na naše življenje. Na ta način načrtujemo vse kar je pomembno za naš uspeh in srečo: delo, družino in osebne interese.

 
Živimo v času nenehnih obveznosti in zahtev. Mnogi sploh ne vidijo več izhoda iz tega hitrega tempa, zato so vse bolj obupani in depresivni. Zaradi dela in obveznosti zanemarjajo in uničujejo tisto, kar jim je najpomembnejše: svojo srečo, zdravje, družino, šport in rekreacijo, hobije …

V ČEM JE RAZLIKA MED KLASIČNIMI METODAMI PANIRANJA IN RPM?

 Pri klasičnem planiranju se nenehno sprašujemo:

  • kaj vse moram, oziroma želim narediti in do kdaj?

Pri RPM planiranju pa se stalno sprašujemo:

  • Kaj hočem imeti od življenja?
  • Kakšne rezultate in uspehe želim doseči?

 Kaj se nam dogaja pri klasičnem planiranju?

  • Ko napišemo vse, kar moramo, oziroma želimo narediti, se zgrozimo, ker je vsega bistveno več, kot imamo časa, oziroma kot zmoremo.
  • Ogromna količina dela in obveznosti  nas demotivira in peha v stres.

Zakaj?

  • Ker je dela in obveznosti vedno več in problemom ne vidimo konca.
  • In ko smo demotivirani delamo neučinkovito in začnemo odlašati.


Pri RPM planiranju si zapišemo kaj hočemo in ne kaj moramo! Ker načrtujemo rezultate, ki jih želimo doseči:

  • postanemo bolj motivirani,
  • imamo več energije,
  • počutimo se srečnejši,
  • boljšega zdravja  in
  • vse to pa vpliva tudi na naše boljše medosebne odnose.

KAKŠEN JE ČAS V KATEREM ŽIVIMO?
Večina zaposlenih ima izjemno veliko obveznosti in zahtev.

Obremenjeni smo zaradi:

  • drugih – služba / družina,
  • naših skrbi in strahov,
  • naših želja in pričakovanj in
  • naših navad.

TO-DO LISTE
Na listke ali v različne vrste blokov pišejo, kaj vse morajo narediti.

Ti vse daljši spiski opravil in obveznosti ustvarjajo na njih vsakodnevne psihološke pritiske. Vse kar si zapišejo in tudi to o čemer razmišljajo, se jim zdi pomembno in velikokrat se dogaja, da nepomembne stvari smatrajo za pomembne, vse to pa pripomore, da so pod vse večjim stresom.

Poleg tega kar si ljudje zapišejo, pa delajo še veliko tega, kar so navajeni in se jim zdi, da brez tega ne gre. Mnoge od teh navad so slabe, nekoristne in nesmiselne.

  
KAJ JE PREDPOGOJ ZA UČINKOVITO RPM PLANIRANJE?

1. IMETI MORAMO SVOJE SANJE IN CILJE

Vedeti moramo, kaj sploh hočemo od življenja – večina ljudi namreč ve zgolj to, česa nočejo. Nenehno razmišljajo in govorijo o svojih problemih in rezultat je – logično, da imajo vse več tega, na kar se nenehno osredotočajo: probleme, stres in depresijo.

Ko vemo kaj hočemo, ko napišemo svoje cilje za delo in življenje, je pa pomembno, da nehamo delati večino tega, kar nas ne vodi k našim ciljem.
Ko veste kaj hočete, je pomembno, da ugotovite kaj je tisto, kar vas omejuje in hromi in na to se bomo osredotočili v nekaj naslednjih točkah.

2. KAJ SO PROBLEMI IN KAJ SO DEJSTVA?

Mnogi namreč tega ne ločijo in se ukvarjajo s stvarmi, na katere ne morejo niti najmanj vplivati in na ta način izgubljajo veliko svojega časa in se obenem s tem še nenehno obremenjujejo.

Recimo nekateri pravijo, da je njihov problem:

  • njihov šef
  • kurz Dolarja ali Eura,
  • recesija in svetovna kriza,
  • njihova velikost, podoba,
  • tašča,
  • kraj kjer so se rodili, ali pa čas, ko so se rodili,
  • njihova starost, spol….

Vse kar sem tukaj naštel ni problem, pač pa dejstvo!

Mnogi ljudje pravijo: moj šef je moj problem! Jaz jim pravim: Tvoj šef ni problem, pač pa dejstvo! Tvoj problem je to, da z njim ne znaš ali ne zmoreš delati, oziroma to, da si premalo sposoben, da bi si našel drugo delo, kjer bi imel boljšega šefa, ali pa bi bil celo sam svoj šef.

Mnogi pravijo tudi: problem je kriza. NE kriza ni problem, kriza je dejstvo. Problem je, če ne znamo v krizi bolje, hitreje, učinkoviteje ali drugače delati in tako omogočiti sebi in svoji družini dostojno življenje.

3. KAJ JE POMEMBNO IN KAJ NI POMEMBNO

Mnogi posvečajo veliko časa nepomembnim stvarem, medtem ko pomembne stvari in dela zanemarjajo.
Absurdno je recimo, da večina ljudi pravi, da jim je pomembna družina, obenem pa mnogi delajo največjo krivico prav tistim, ki jih imajo najraje.

Kaj pa je potem sploh pomembno?
Vse, kar nas približuje k našim ciljem. In nepomembno je tisto, kar nas od njih oddaljuje ali pa sploh nima smisla in pomeni zapravljanje časa.

Recimo pomembno je, da se nenehno izobražujemo, da smo pozitivni, prijazni, kreativni, delavni, zdravi, da se rekreiramo… Pomembno je, da večinoma delamo najprej tisto, kar je najbolj pomembno…

Če smo šefi je pomembno, da znamo voditi, delegirati, motivirati, pohvaliti, grajati in nenehno uvajati pozitivne spremembe.

Zagotovo pa ni pomembno to, da v službi klepetamo in opravljamo, da neproduktivno sestankujemo, da delamo brez dobro pripravljenega plana, da v neredu svoje pisarne ali računalnika iščemo izgubljene dokumente, da pregledujemo nepomembno in nesmiselno elektronsko pošto, da se pasemo po družbenih omrežjih in »srfamo« po internetu…

In v privatnem življenju zagotovo ni pomembno, da hodimo na pijačo po službi in diskutiramo, kako težko je življenje, da nenehno gledamo po televiziji različne športe in potem komentiramo njihove rezultate, da posedamo pred televizorjem, prebiramo rumeni tisk…

V dveh predhodnih točkah smo govorili o tem, kje in kako po nepotrebnem mečemo stran svoj čas in svojo energijo, sedaj pa poglejmo, na kaj se moramo osredotočiti, če želimo biti uspešnejši in bolj srečni.
 

4. POMEN VAŠE OSREDOTOČENOSTI
Prva skrivnost uvajanja pozitivnih sprememb v naše življenje, je zavedanje, kaj nas vodi k našim ciljem in kaj je izguba časa, oziroma nas hromi in oddaljuje od doseganja ciljev.

Če hočemo posvetiti več časa doseganju svojih ciljev, moramo zmanjšati svojo osredotočenost na nepomembne in nesmiselne stvari.

Zato predlagam, da zapišete:

  • katera so tista področja življenja, na katera se osredotočate, čeprav so nepomembna ali nesmiselna,
  • kaj so aktivnosti, ki jih velikokrat opravljate, pa niso pomembne ali bi jih lahko opravil kdo drug namesto vas,
  • katere so tiste stvari, ki se jih bojite, jih nočete doživeti, vendar pa velikokrat mislite nanje ter vam povzročajo stres, na primer: strah pred izgubo dela, strah pred težko boleznijo, ločitev…


Izberite dva ali tri področja oziroma aktivnosti in premislite, kako se jih boste znebili ali pa jih zmanjšali na minimum.

Osredotočenost na rezultate, ki jih želite
Zapišite, kaj je tisto, kar bi radi dosegli, izkusili, se naučili ali obvladali?
Osredotočite se na dve ali tri za vas pomembne stvari, ki jih želite doseči v življenju – stvari, ki vas bodo resnično motivirale in »napolnile z energijo«, ko jih boste dosegli.
Postavite si za cilj tudi nekaj zelo ambicioznega, nekaj kar se vam zdi skoraj nemogoče, vendar pa bi bili izjemno srečni in ponosni, če bi to dosegli.


5. MODEL NADZORA
Zadnja ključna  stvar za učinkovito RPM planiranje je še razumevanje Modela nadzora.

STVARI, KI JIH NE MORETE NADZIRATI ALI NANJE VPLIVATI
Nesmiselna potrata časa je, če svoje misli, svoj fokus in čustva usmerjate v stvari, ki jih ne morete niti nadzorovati, niti nanje vplivati, kljub temu pa jim posvečate svoj čas.

Kaj spada v ta zunanji krog modela nadzora:
vsakodnevno spremljanje politike in soočenj ter goreče diskusije o tem, redno spremljanje novic in njihovo komentiranje ter kritiziranje trenutne situacije. Nesmiselno je pretirano spremljanje športnih dogodkov resničnostnih showow, diskusije o vremenu in stvareh, ki se nas neposredno ne tičejo.

Ker ne morete nadzirati mnenja drugih ljudi in njihovega obnašanja, je nesmiselno tudi, da se s tem pretirano obremenjujete.

Prav tako ne morete spreminjati preteklosti, zato je pomembno, da se odločite, da se z njo ne boste več obremenjevali in zanjo ne boste  tratili svoj čas, energijo in čustva.

 


STVARI NA KATERE LAHKO VPLIVATE
V veliki  meri lahko vplivate na svoje zdravje, svojo življenjsko energijo, videz, srečo, uspeh, ljubezen, zaslužek, samozavest, duševni mir, vzgojo otrok, harmonijo v družini, zadovoljstvo zaposlenih in na svoj ugled.
Vplivate lahko na odnose v svoji družini, na izgradnjo odnosov s prijatelji, sodelavci in poslovnimi partnerji. Vplivate lahko na rezultate vašega dela in s tem tudi na rezultate podjetja.

STVARI, KI JIH LAHKO NADZIRATE, PLANIRATE IN VODITE
Predstavil vam bom svoje videnje, vi pa boste zase poiskali vse tisto, kar velja za vas.
Nadziram, planiram in vodim lahko svoje podjetje, zastavim lahko učinkovit marketing, zgradim lahko odličen odnos do strank, nadzorujem lahko stroške: tako poslovno, kot tudi osebno.
Organiziram lahko svoj čas in delo, drugim lahko delegiram večino tega, kar ne delam rad in to, kar lahko naredijo drugi ceneje, hitreje, učinkoviteje ali bolje .
Lahko se učim in izobražujem, analiziram svoje delo in življenje, uvajam spremembe tako poslovno, kot tudi osebno, poleg tega pa se lahko odločim tudi, na katerem delu sveta bom živel in kaj bom tam delal.
 

 KAKO BOMO TOREJ PRIHRANILI ČAS IN POVEČALI SVOJO UČINKOVITOST?

  1. Napisali si bomo ambiciozne cilje na poslovnem področju in v osebnem življenju, da bomo vsak dan vedeli za kaj se trudimo in kakšna bo nagrada, ko bomo to dosegli.
  2. Ne bomo več izgubljali časa z nečim, kar je dejstvo in se bomo raje posvetili problemom.
  3. Zmanjšali ali prenehali bomo delati nepomembne stvari.
  4. Spopadli se bomo s svojimi strahovi.
  5. Znebili se bomo tatov časa.
  6. Zmanjšali bomo izgubo časa, ki ga porabimo za stvari, na katere ne moremo vplivati.
  7. Posvetili se bomo stvarem na katere lahko vplivamo.
  8. Osredotočili se bomo na to, kar lahko nadziramo, planiramo in vodimo.

 KAKŠNE SO KORISTI, ČE SE BOSTE ODLOČILI ZA RPM – NAČRTOVANJE REZULTATOV

  • Iz svojega življenja boste najprej pometli stvari, ki vam kradejo čas in zastrupljajo možgane: recimo gledanje večernih novic, ki mnogim vzamejo eno uro časa na dan.
  • Če boste ta čas posvetili načrtovanju svojega življenja in dela, ter samoizobraževanju, lahko v kratkem pričakujete premik naprej tako kar se tiče dela, kot tudi v zasebnem življenju.
  • Ponovno boste dobili občutek, da obvladujete svoje življenje. Postali boste boljši vodja/sodelavec, bolj boste motivirani, učinkovitejši in posledično uspešnejši.
  • Ponovno boste občutili notranji mir, zadovoljstvo, samozavest, imeli boste več prostega časa, bolj boste zdravi in tisto, kar si vsi želimo: srečni.


IN KAJ JE PREDPOGOJ, DA VAM BO TA TEHNIKA RESNIČNO V VELIKO POMOČ IN DA VAM BO POMAGALA POBOLJŠATI ŽIVLJENJE NA VSEH PODROČJIH?

Znanje seveda. Predlagam, da zapišite deset veščin, ki vam bodo najbolj pomagale pri vašem delu in v življenju, če jih boste izboljšali vsaj za 10 odstotkov na leto, kar je manj kot 1 odstotek na mesec.
Recimo: organizacija časa, delegiranje, komuniciranje, pogajanje, motiviranje, timsko delo…
  

Če želite vam po e-mailu brezplačno pošljemo vajo 10 x 10%, da boste lahko izbrali, katerim veščinam se boste posvetili, poleg tega pa tudi izračunali, kakšen napredek lahko pričakujete že po enem letu. Na koncu prispevka sem zapisal svoje kontakte, če me želite poklicati ali mi pisati.

Zavedam se seveda, da je s kratkim prispevkom  popolnoma nemogoče, da bi vas naučil tega planiranja, upam pa, da ste dobili nekaj svežih idej, kako bi lahko imeli več od življenja in bili obenem mnogo uspešnejši pri delu.

RPM metoda planiranja rezultatov, ki sem jo predstavil, je zgolj  naših dveh delavnicah Tehnike reševanja problemov in Od idej k dejanjem.

Mnogi udeleženci obeh delavnic pravijo, da so spoznanja, ki so jih dobili pri nas, pomembno vplivala na kakovost njihovega življenja in učinkovitost pri delu.

Poskusite, če želite nam lahko pišete, ali pa se oglasite v naših poslovnih prostorih. Če vam je bil prispevek všeč bom zelo vesel, če ga priporočite tudi komu od vaših prijateljev ali poslovnih partnerjev.

Aleksander Pokovec

direktor

Tel: +386 1 5004 140
GSM: + 386  41  612  686
E-mail: aleksander.pokovec@videocenter.si
Facebook: Aleksander Pokovec
Linked IN: Aleksander Pokovec

VIDEO CENTER d.o.o.
Matjanova pot 9
1000 Ljubljana

www.videocenter.si